پروازول خواهان تسریع روند پیوست خانوادگی برای مهاجران افغان در آلمان شد

0
61

تلویزیون باغی: در آستانه روز جهانی خانواده، فراخوان برای بهبودی وضع مهاجران در آلمان بیشتر شده است. سازمان حامی پناهجویان خواستار انتقال خانواده های درمعرض خطر از افغانستان به آلمان و تسریع روند الحاق فامیلی برای مهاجران افغان شده است.

روز یکشنبه پانزدهم ماه می روز جهانی خانواده می باشد. امروزه عوامل بسیاری از جمله منازعات مسلحانه، تغییرات اقلیمی، خشکسالی و فقر باعث مهاجرت صدها هزار خانواده می شوند.

انجمن کاری پروتستانت در امور خانواده “ای آ اف”، روز جمعه در برلین توضیح داد که برای بهبود وضع خانواده های مهاجر به اصولی مطمئن و کافی برای آموزش خانواده‌ها نیاز است.

اقامتگاه هایی که برای خانواده های مهاجر درنظر گرفته شده اند، مخصوصا برای زنان مهاجر اوکراینی و کودکان شان، از حمایت بیشتری برخوردار می شوند.

مارتین بویارد، رئیس انجمن کاری پروتستانت در امور خانواده در آلمان تأکید کرد: «در آنجاها شناخت، تجارب عملی چندین ساله و شبکه‌های قابل اعتمادی وجود دارند که امکانات را برای خانواده‌هایی که از جنگ و فرار آسیب روحی دیده اند، فراهم می کنند.»

اما وی افزود برای واکنش مناسب به نیازهای ناگهانی فزاینده، به دلیل فقدان حمایت کافی و همه گیری ویروس کرونا، هنوزهم کمبود کارمندان و منابع مالی وجود دارد. مارتین بویارد گفت که به دلیل این کمبودی ها، تأسیسات امور مهاجران با مشکلات مواجه اند: «با فراهم کردن امکانات بهتر می توان از تشدید تجارب تلخ وآسیب های روحی ناشی از جنگ و آوارگی جلوگیری کرد.»

تصمیم‌های نادرست اداره مهاجرت و پناهندگی آلمان سالانه میلیونرها یورو هزینه برمی‌دارد

Leave a reply