باجوا با معاون وزیر امور خارجه امریکا درباره وضعیت افغانستان گفتگو کردند

0
43

تلویزیون باغی: وندی شرمن؛ معاون وزیر امور خارجه امریکا که به پاکستان سفر کرده، با جنرال قمر جاوید باجوا؛ رییس ستاد ارتش پاکستان درباره تحولات افغانستان گفتگو کرد.

رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که این دیدار روز جمعه، ۱۶ میزان صورت گرفته‌است.

ارتش پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار موضوعات مورد علاقه دوجانب، وضعیت امنیتی منطقه‌ و همکاری در اقدامات بشردوستانه برای افغانستان مورد بحث قرار گرفت.

فرمانده ارتش پاکستان در گفتگو با تلویزیون های داخلی و خارجی گفت که این کشور متعهد به تلاش همه‌جانبه برای صلح و ثبات در افغانستان است و از تشکیل دولت فراگیر در این کشور حمایت می‌کند.

وی بر حفظ روابط دوجانبه معنادار برای یک رابطه پایدار چند حوزه‌ای بین پاکستان و ایالات متحده امریکا تأکید نیز تاکید کرده‌است.

سفر فعلی وندی شرمن به اسلام‌آباد از زمان آغاز به کار دولت جو بایدن در امریکا و تسلط طالبان بر افغانستان اولین بازدید یک مقام بلندپایه دیپلماتیک ایالات متحده از پاکستان است.

این سفر همزمان با شکاف فزاینده در روابط دوکشور، تداوم اتهامات امریکا علیه پاکستان مبنی بر تبانی با طالبان و کارشکنی در صلح افغانستان، نگرانی واشنگتن از امنیت زرادخانه‌های اتمی پاکستان و لایحه جمهوری‌خواهان امریکایی برای تحریم پاکستان صورت گرفته‌است.

Leave a reply