انفجارها در بدخشان کنر و کندز چندین کشته و زخمی بر جا گذاشت

0
112

تلویزیون باغی: مقام‌های محلی طالبان در ولایت کنر می‌گویند که در نتیجۀ انفجار ماین مقناطیسی، یک تن از افراد این گروه کشته و چهار تن دیگر آنان زخمی شده اند.

مولوی عبدالحق حقانی، قوماندان امنیۀ طالبان برای این ولایت در یک پیام ویدیویی به خبرنگاران گفت که این انفجار صبح روز یکشنبه ۱۲ جون (۲۲ جوزا) در مربوطات حوزۀ اول امنیتی شهر اسعدآباد، مرکز این ولایت به وقوع پیوست.

آقای حقانی افزود که هدف این انفجار یک موتر حامل طالبان بود. این مقام امنیتی طالبان افزود که پنج زخمی از محل انفجار به شفاخانۀ ولایتی کنر منتقل شده که یکی از آنان در شفاخانه جان باخته است.

به گفتۀ وی وضعیت صحی تمامی زخمی‌های این انفجار قناعت بخش است و آنان در حال حاضر، تحت درمان قرار دارند.

تا کنون مسوولیت این انفجار را فرد و یا گروهی بر عهده نگرفته است و مقام‌های طالبان می‌گویند که بررسی‌ها در این مورد جریان دارد. اما در گذشته گروه داعش مسوولیت حملات مشابه را ادعا کرده است.

همزمان مقام‌های محلی طالبان در ولایت کندز از وقوع یک انفجار خبر داده اند. این انفجار ناشی از ماین تعبیه شده در یک کراچی بوده است که در منطقۀ “کهنه فروشی” از مربوطات مرکز این ولایت رخ داد. به گفته منابع این انفجار تلفاتی را در پی نداشت.

در همین حال، مقام‌های طالبان در بدخشان می‌گویند که صبح امروز شهر فیض‌آباد، مرکز این ولایت، شاهد یک انفجار نستباً قوی بود.

۱۹ کشته و ۲۷ زخمی در نتیجه انفجار در مسجد حضرت زکریا در کابل

Leave a reply