فراهم کردن زمینه کار برای زنان بی‌بضاحت توسط یک بنیاد خیریه در کابل

0
74

تلویزیون باغی: بنیاد خیریه «حمایت از زنان افغان» می‌گوید که برای سه هزار زن بی‌بضاعت که اکثر شان در جاده‌های کابل گدایی می‌کردند یا از جنگ متاثر شده اند، زمینه کار فراهم کرده است.

مسئول این نهاد خیریه می‌گوید که تعداد زنان گدایی‌گر در ولایت کابل بسیار زیاد است، به این خاطر مراکزی را در کابل راه اندازی کرده است که این زنان می‌توانند در آن صنایع دستی را آموزش ببینند.

پس از اینکه زنان مرحله آموزش صنایع دستی را فرا گرفتند، در همین مراکز صاحب کار می‌شوند و ماهانه چهار هزار افغانی معاش نیز دریافت می‌کنند.

محصولاتی که زنان در این مراکز تولید می‌کنند به بازارهای داخلی و خارجی توسط تاجران افغان به فروش می‌رسد و زنان بی‌بضاعت در ۲۵ درصد سود تولیدات نیز شریک هستند.

شمیلا حسن‌زی‌، رئیس بنیاد خیریه حمایت از زنان افغان گفت: «به جای این که هر ماه به زنان افغان مواد خوراکه کمک صورت گیرد، بهتر است زمینه کار برای آنها فراهم شود که هم کار کنند و هم پول به دست آورند.»

بنیاد خیریه حمایت زنان افغان برای راه اندازی این کار پنج میلیون افغانی سرمایه گذاری کرده است. حسن‌زی می‌گوید که این زنان در بخش‌های تهیه ترشی و دوخت لباس‌های افغانی کار خواهند کرد.

مریم که اصلاً از ولایت غزنی است اما حالا در کابل زندگی می‌کند، می‌گوید که تنها نان آور خانواده هشت نفره اش می‌باشد. او در این مرکز مصروف آموزش و کار است.

ادامه اعتراضات زنان در کابل؛ به عوض وضع محدودیت بر زنان، به مشکلات مردم رسیدگی کنید

Leave a reply