تبدیل انستیتوت تخنیکی و مسلکی دولتی تخار به مدرسه جهادی از سوی طالبان

0
117

تلویزیون باغی: منابع محلی در ولایت تخار می‌گویند که طالبان انستیتوت تخنیکی و مسلکی دولتی این ولایت را به مدرسه جهادی تبدیل کرده‌اند.

منابع روز چهارشنبه، ۱۱ جوزا، به روزنامه ۸صبح می‌گویند که در این انستیتوت تخنیکی و مسلکی همین اکنون ۲۳۶ دانشجوی دختر و پسر در رشته‌های انجنیری برق، ساختمان، ترمیم موتر و کمپیوتر مصروف آموزش بودند که بدون تکمیل درس‌های‌شان بی‌سرنوشت شده‌اند.

به گفته این منابع، مولوی محسن هاشمی، معین تامینات وزارت داخله طالبان امروز رسماً این انستیتوت را به مدرسه جهادی مبدل کرده است.

به گفته این منابع، هاشمی در جریان افتتاح این مدرسه گفته است که مدرسه جهادی در تخار را براساس فرمان ملا هبت‌الله ایجاد کرده‌اند تا در این مرکز دینی، جوانان علوم اسلامی را به‌صورت تحقیقی و تخصصی بیاموزند.

منابع می‌فزایند که قرار است به تعداد یک هزار تن در این مرکز دینی از درجه چهارم تا دوره حدیث آموزش ببینند.

در همین حال دانشجویان انستیتوت مسلکی و تخنیکی از این اقدام طالبان ابراز نارضایتی کرده و از رهبری این گروه می‌خواهند که برای ادامه درس‌های‌شان مکانی دیگر را مساعد بسازند.
قرار است مولوی محسن هاشمی، معین تامینات وزارت داخله طالبان، در این سفرش جمنازیوم ورزشی ولسوالی فرخار و سایر ساختمان‌های مهم دیگر را مدرسه جهادی بسازد.

گروگان گیری غیرنظامیان توسط طالبان در تخار

Leave a reply