ملل متحد برای ایجاد ۵ هزار صنف آموزشی در افغانستان تعهد کرد

0
49

تلویزیون باغی: مقام های صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد در دیدار با سرپرست وزارت معارف طالبان تعهد کرده اند که ۵ هزار صنف آموزشی در بخشی های از افغانستان ایجاد می کنند.

وزارت معارف طالبان امروز شنبه با فرستادن پیامی به رسانه ها از دیدار حنان سلیمان، معاون صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و رئیس این نهاد در افغانستان با سرپرست وزارت معارف طالبان خبر داده است.

این مقام یونیسف در این دیدار گفته است که این پنج هزار صنف درسی محلی برای کودکان محروم از آموزش به زودی در بسیاری از ولایت های افغانستان ایجاد خواهد شد.

یونیسف در حال حاضر ۹۰۰۰ صنف درسی محلی (سی بی ای) در افغانستان ایجاد کرده است که با این ۵ هزار صنف جدید شمار صنوف آموزشی محلی این نهاد به چهارده هزار صنف آموزشی در سراسر افغانستان می رسد.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد در سال‌های اخیر، هزاران صنف درسی محلی را برای کودکان به ویژه دخترانی که از آموزش و دسترسی به مکاتب محروم اند، در نقاط دوردست افغانستان ایجاد کرده است.

یونیسف در حالی در تلاش ایجاد صنوف درسی محلی در افغانستان است که به دستور طالبان دختران بالاتر از صنف ششم در این کشور اجازه رفتن به مکاتب را ندارند و از آموزش محروم شده اند.

با وجود خواست جامعه جهانی اداره طالبان در باره رفتن دختران به مکاتب با وجودی که هشت ماه از سال تعلیمی جدید می گذرد، اقدامی نکرده اند.

Leave a reply