ثبت یک مورد جدید ابتلا به بیماری فلج اطفال در پاکستان

0
38

تلویزیون باغی: مقامات صحی پاکستان سومین مورد ابتلا به بیماری فلج اطفال را در نزدیکی مرز با افغانستان ثبت کردند. تازه ترین مورد آلودگی به ویروس پولیو در سال جاری نیز در وزیرستان شمالی در پاکستان ثبت شده است.

داکتر محمد شهزاد، هماهنگ کننده و سخنگوی برنامه مبارزه با فلج اطفال پاکستان گفت این مورد جدید در شهر میران شاه پیدا شده است: «این ویروس کشنده در یک پسر بچه یک ساله شناسایی شد.» سال گذشته تنها یک مورد ابتلا به فلج اطفال در پاکستان گزارش شده بود، اما از آغاز سال جاری میلادی، این سومین مورد مثبت این ویروس در پاکستان است.

افغانستان و پاکستان در آسیا و نایجریا در افریقا تنها سه کشوری هستند که هنوز هم باید برای محو این ویروس تلاش کنند. براساس آمار سازمان جهانی صحت، دیگر کشورهای جهان از این ویروس کشنده پاک شده اند. پاکستان اخیرا کارزار گسترده ای برای تطبیق واکسن پولیو راه اندازی کرد و میلیون ها کودک را مایه کوبی کرد.

شورشیان طالبان و سیتزه جویان القاعده در پی ردیابی اسامه بن لادن و کشته شدن وی، حملات بر کارمندان صحی مایه کوبی پولیو را افزایش داده و شمار زیادی از آنان را به قتل رساندند. هنوز هم واکسیناتوران با محافظت نیروهای مسلح کودکان را در مناطق قبایلی پاکستان واکسین می کنند.

برای اولین بار در پاکستان به مدت ۱۲ ماه هیچ مورد فلج اطفال گزارش نشد

Leave a reply