بایدن: یک میلیون تن در امریکا از اثر ویروس کووید۱۹ جان باخته اند

0
45

تلویزیون باغی: جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده روز پنجشنبه ۱۲ می (۲۲ ثور) مجموع مرگ و میر ناشی از همه‌گیری کووید۱۹ در این کشور را یک میلیون نفر اعلام کرد و مجدداً از کانگرس خواست تا بودجه بیشتری برای کنترول این بیماری همه گیر تصویب کند.

آقای بایدن در جریان سخنرانی در نشست مجازی جهانی کووید۱۹ گفت: این همه‌گیری تمام نشده است. امروز، ما رویداد غم انگیزی را اینجا در ایالات متحده رقم می زنیم – یک میلیون مرگ ناشی از کووید… هر یک خانواده، جامعه و یک ملت را رها کردند که برای همیشه به دلیل این ویروس، متحول گردیده است.”

او در سخنرانی خود گفت که جامعۀ جهانی باید برای جلوگیری از نوع بعدی و همه‌گیری بعدی از هم‌اکنون کار را آغاز کند و افزود که به همین دلیل از کانگرس ایالات متحده می‌خواهد برای ادامه آزمایش، واکسین و تداوی همه گیری هزینهٔ لازم را فراهم کند و از مردم خواست که “باید مراقب باشند”.

دو مقام ارشد دولت امریکا گفتند که نشست مجازی جهانی کووید۱۹ به هدف “دوبرابر کردن” تلاش‌ها برای کنترول و آماده کردن جهان برای انواع آیندۀ کروناویروس یا همه‌گیری مرگبار بعدی برگزار شده است.

آقای بایدن همچنین در بیانیهٔ جداگانه‌ای دستور داده تا به‌خاطر یک میلیون مرگ ناشی از کووید۱۹ پرچم امریکا امروز نیمه افراشته باشد و گفت که ملت نباید در برابر چنین اندوهی بی‌احساس باشد.

تحقیق؛ بیش از نصف جمعیت امریکا به کووید۱۹ مصاب شده اند

Leave a reply