کاهش واقعات مثبت کووید۱۹ در افغانستان _طالبان

0
57

تلویزیون باغی: وزارت صحت عامۀ حکومت طالبان می‌گوید که در هفته‌های اخیر، شمار واقعات مثبت کووید۱۹ در افغانستان به گونۀ چشم‌گیری کاهش یافته است.

جاوید هژیر، سخنگوی این وزارت به صدای امریکا گفت که در چهار ماه گذشته، ۱۹هزار و ۸۴۵ واقعۀ مثبت کووید۱۹ در سراسر افغانستان به ثبت رسیده که از این میان، تنها یک‌هزار ۱۲۴ مورد آن ماه گذشته ثبت شد.

آقای جاوید افزود که شمار تلفات ناشی از کروناویروس نیز نسبت به سه ماه نخست سال جاری میلادی به گونۀ بی‌سابقه کاهش یافته است. او افزود: “در سه ماه اول امسال متاسفانه شمار تلفات بیشتر بود، اما در حال حاضر خوش‌بختانه شمار تلفات بسیار زیاد کاهش یافته است.”

سخنگوی وزارت صحت حکومت طالبان تاکید کرد که در این مدت، ۲۸۹ بیمار کووید۱۹ در این کشور جان باخته اند که تنها، ۱۲ مورد ماه گذشته صورت گرفته است.

نخستین واقعۀ مثبت کووید۱۹ به تاریخ ۲۴ فبروری ۲۰۲۰ در ولایت هرات به ثبت رسیده و آن زمان تا کنون، ۱۷۸هزار و ۹۲۲ نفر به این بیماری مصاب شده اند.

آمار وزارت صحت عامۀ حکومت طالبان نشان می‌دهد که از این میان، حدود ۱۶۲ هزار بیمار در سراسر افغانستان شفایاب شده و همچنین این بیماری تا کنون، جان بیش از هفت‌هزار نفر را گرفته است.

۱۳۶۰ واقعۀ مثبت کووید۱۹ در یک هفته گذشته در افغانستان ثبت شده است

Leave a reply