اروپا از قاچاق مواد مخدر از افغانستان ابراز نگرانی کرد

0
89

تلویزیون باغی: اروپا نقش فزاینده ای را در بازار بین المللی مواد مخدر، به‌خصوص کوکایین و مت آمفتامین بازی می کند. به‌خصوص قاچاق مت آمفتامین از افغانستان، باعث نگرانی اتحادیه اروپا شده است.

آژانس نظارت اتحادیه اروپا در امور مواد مخدر و آژانس اتحادیه اروپا در امور همکاری برای اجرای قانون (یوروپول) در یک گزارش که به روز جمعه نشر کرده اند، نوشته‌اند که همکاری میان گروه‌های جنایت پیشه در سرتاسر جهان در تجارت مواد مخدر، تهدیدهای امنیتی جدیدی را ایجاد می کنند.

براساس این گزارش، تحقیقات جدید حاکی از تجارت بزرگ و رو به گسترش کوکایین و در حال حاضر بازار کوچک و اما فزاینده برای مت آمفتامین (شیشه) می باشد.

براساس اظهارات الکسیس گوسدل، مدیر آژانس نظارت اتحادیه اروپا در امور مواد مخدر، میزان دسترسی به مواد مخدر، در ریکاردی بالا افزایش یافته است.

او افزود که همزمان در این ارتباط خشونت، فساد مالی و مشکلات صحی نیز افزایش یافته اند. به گفته وی این انکشافات از طریق همکاری میان کارتل های اروپایی و بین‌المللی هرچه بیشتر تسریع یافته است.

گوسدل تأکید کرد که ادارات اروپایی باید نسبت به هشدارهای بازار حساس‌تر واکنش نشان دهند و تدابیرشان را در درون اروپا و نیز با کشورهای تولیدکننده و ترانزیتی (موادر مخدر) به صورت بهتر هماهنگ کنند.

افزایش ۶۹ درصدی قاچاق مواد مخدر از افغانستان

Leave a reply