تعیین ۳۵۰ هزار افغانی به عنوان طویانه در غور از سوی طالبان

0
45

تلویزیون باغی: طالبان در ولایت غور افغانستان برای طویانه یا مصارف عروسی حد مشخص تعیین کرده اند. اما جوانان می‌گویند مبلغی که تعیین شده است خیلی زیاد است و اکثر مردم توانایی پوره کردن آن را ندارند.

به تازگی طالبان در ولایت غور طویانه دختران را ۳۵۰ هزار افغانی تعیین کرده اند. مولوی عبدالواحد حماس، سخنگوی طالبان در ولایت غور می‌گوید این فیصله در جلسه والی با شماری از عالمان دین و متنفذین قومی در این ولایت اتخاذ شده است.

او افزود: «این تصمیم بعد از آن اتخاذ شده که اکثریت جوانان قادر نبودند طویانه و مصارف گزاف را برای انتخاب همسرشان پیدا بکنند و مجبور بودند به کشورهای همسایه مهاجر شوند تا کار کنند. بنابراین در این جلسه فیصله شد که طویانه دختر ۳۵۰ هزار افغانی تعیین شود و از پرداخت مصارف گزاف در عروسی جلوگیری گردد.»

اوضاع نابسامان اقتصادی و بیکاری از یک سو و گزاف بودن هزینه عروسی از جانب دیگر باعث شده است که تشکیل زندگی برای بسیاری از پسران جوان به یک رویا تبدیل شود.

شماری از جوانان در شهر فیروزکوه مرکز ولایت غور می‌گویند پرداخت مبلغ ۳۵۰ هزار افغانی به عنوان طویانه در کشوری که اکثر باشندگان آن غذای کافی برای خوردن ندارند، یک مبلغ بسیار زیاد است و آنها قادر به پرداخت آن نیستند.

طالبان قوانین سخت‌گیرانه از آنچه می‌گویند را وضع می‌کنند

Leave a reply