طالبان: برگشت و اخراج مهاجرین افغان از ایران افزایش یافته است

0
55

تلویزیون باغی: وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان حکومت طالبان می‌گوید که در یک روز، چهارهزار و ۱۳ پناهجوی افغان از ایران به افغانستان برگشته اند که از این میان، دوهزار و۹۷۳ نفر توسط حکومت ایران جبراً اخراج شده اند.

این وزارت ناوقت روز پنج‌شنبه ۲۱ اپریل (اول ثور) گفت که بسیاری این پناهجویان به گونۀ غیرقانونی به ایران رفته بودند که توسط پولیس آن کشور جمع‌آوری و دوباره به افغانستان انتقال داده شدند.

گزارش‌های روزانۀ این وزارت نشان می‌دهد که از تاریخ ۲۳ تا ۲۹ حمل، به گونۀ اوسط روازنه ۲۰۰۰ مهاجر افغان از ایران به این کشور برگشته و یا اخراج شده اند.

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان افزوده که در این مدت، هفت‌هزار و ۸۱۹ نفر از مرز ولایت نمیروز به افغانستان، جبراً و یا به گونۀ داوطلب برگشته اند.

گزارش‌های روزانۀ این وزارت همچنین نشان می‌دهد در میان افرادیکه جبراً و یا به گونۀ داوطلب از ایران برگشته اند، زنان و کودکان نیز شامل اند.

آمار ارایه شد از سوی حکومت طالبان در خصوص عودت مهاجران افغان از ایران نشان می‌دهد که روند اخراج اجباری مهاجران افغان از ایران شدت گرفته است.

وزارت مهاجرین و عودت کنندگان حکومت طالبان گفته است که با شماری زیاد این مهاجران در زمان برگشت از سوی سازمان بین‌المللی مهاجرت کمک صورت گرفته است.

صحبت روی وضعیت مهاجران افغان مقیم ایران میان متقی و عبداللهیان

Leave a reply