راه‌پیمایی پناه‌جویان افغانستان در اسلام‌آباد

0
43

تلویزیون باغی: شماری از پناه‌جویان افغانستان در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان در مقابل دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده‌گان راه‌پیمایی کردند.

راهپیمایی‌کننده‌گان امروز دوشنبه، ۲۹ حمل در مقابل دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهنده‌گان (UNHCR) اعتراض خویش را نسبت به عدم بررسی پرونده‌های‌شان از سوی سازمان ملل متحد اعلام کردند.

معترضان که پس از فروپاشی نظم جمهوریت به پاکستان رفته‌اند، از کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده‌گان می‌خواهند که روند ثبت نام، توزیع کارت مهاجرت و پذیرش‌شان در کشورهای مهاجرپذیر را تسریع کند.

معترضان در اسلام‌آباد در گفت‌‌وگو با رسانه‌ها می‌گویند که تا زمان برآورده‌شدن خواست‌های‌شان در مقابل دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهنده‌گان خیمه اعتراضی برپا خواهند کرد.

شماری از آنان در صحبت با رسانه‌ها می‌گویند که از ماه‌ها به این‌سو در بی‌سرنوشتی به سر می‌برند و زنده‌گی‌شان به سختی می‌گذرد.

پس از سقوط افغانستان به دست طالبان هزاران شهروند افغانستان که از روند تخلیه بازمانده بودند به پاکستان رفته‌اند تا از آن طریق به کشور سومی بروند، اما روند کار در دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهنده‌گان به کندی به پیش می‌رود.

صدها تن از پناهجویان افغان در اندونزیا تحصن کردند

Leave a reply