سازمان ملل: در ۸ ماه اخیر معاش ۲۶ هزار کارمند صحی را پرداخته ایم

0
43
تلویزیون باغی: برنامه انکشافی سازمان ملل به تازگی اعلام کرده است که از زمان تغییرات ناگهانی قدرت در افغانستان تاکنون معاشات ۲۶ هزار کارمند صحی را در این کشور پرداخته است. این کارمندان صحی در ۳ هزار مرکز صحی در افغانستان کار می کنند.

برنامه انکشافی سازمان ملل متحد (یو ان دی پی) روز جمعه (۱۵ اپریل ۲۰۲۲) در پیامی در صفحه توییترش از پرداخت معاشات دست کم ۲۶ هزار کارمند صحی در سراسر افغانستان سخن گفته است. یو ان دی پی گفته است که این کارمندان صحی در ۳۰۰۰ مرکز صحی در افغانستان تحت پوشش این نهاد قرار دارند.

این نهاد تاکید کرده است که تضمین دسترسی زن و مردم در افغانستان به مراقبت های با کیفیت بالا بسیار مهم است.

پس  از تسلط طالبان در افغانستان و قطع کمک های مالی سازمان های بین المللی به این کشور، سیستم صحی افغانستان که بیشتر وابسته به کمک های بین المللی بود، با خطر فروپاشی جدی مواجه شد. فعالیت هزاران مرکز صحی متوقف گردید. به این علت شماری از سازمان های بین المللی مسئولیت حمایت از مراکز صحی و پرداخت معاشات کارمندان صحی را برعهده گرفتند.

چندی پیش کمیته جهانی صلیب سرخ نیز در رشته توییتی از پرداخت معاش بیش از ده هزار کارمند صحی در افغانستان خبر داد. این نهاد نیز گفته است که از ۳۳ مرکز صحی در افغانستان حمایت کرده و تهیه لوازم و تجهیزات صحی و پرداخت معاش دست کم ۱۰هزار کارمند صحی این مراکز را بر عهده دارد.

این سازمان های کمک کننده در بخش صحی افغانستان به این باور اند که این حمایت های مالی از مراکز صحی سبب شده است که زمینه دسترسی میلیون ها تن در این کشور را به مراقبت های صحی مورد نیاز شان فراهم گردد.

Leave a reply