بابر افتخار: امریکا در برکناری عمران خان دست نداشت

0
50

تلویزیون باغی: بابر افتخار، سخنگوی اردوی پاکستان ادعای عمران خان، صدراعظم پیشین این کشور را که گویا ایالات متحده مخالفانش را در رای عدم اعتماد پارلمان همکاری کرده است، رد کرد.

آقای خان مدعی شده بود که طرح عدم اعتماد نتیجه دخالت ایالات متحده در سیاست کشورش بوده و گفته است که از سفیر پاکستان در واشنگتن مکالمه یا نوت دپلوماتیک برای اثبات ادعای خود دارد.

اما بابر افتخار، روز پنجشنبه ۱۴ اپریل (۲۵ حمل) ضمن تکذیب این خبر و با اشاره به نگرانی شورای امنیت این کشور گفت: “شما می توانید به وضوح ببینید که آیا کلمه‌ای از توطیه در آن بیانیه وجود دارد یا خیر. من چنین فکر نمی‌کنم.”

شورای امنیت ملی پاکستان نیز اوایل این ماه از استفادهٔ عبارات غیر دپلوماتیک در این نوت و احتمال مداخله خارجی اظهار نگرانی کرده بود.

خان همچنین مدعی شده بود که به دلیل سفر به روسیه و دنبال کردن “سیاست خارجی مستقل” توسط واشنگتن مجازات می‌شود. ایالات متحده این ادعاها را همواره رد کرده است.

احزاب مخالف و تحلیلگران می‌گویند که اردوی پاکستان به خان کمک کرد تا در انتخابات سال ۲۰۱۸ پیروز شود، اما این حمایت پس از اختلاف نظر بر سر انتصاب رییس استخبارات این کشور در اواخر سال گذشته کم رنگ شد. خان و اردوی پاکستان این ادعا را رد می‌کنند.

رای‌گیری پارلمان پاکستان درباره برکناری عمران خان

Leave a reply