گزارشگران بدون مرز به گزارشگر سازمان ملل: فورا برای خبرنگاران افغان اقدام کند

0
50

تلویزیون باغی: سازمان گزارشگران بدون مرز از گزارشگر جدید ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشری در افغانستان خواسته تا هر چه سریع تر برای دفاع از حقوق خبرنگاران و آزادی بیان در افغانستان اقدام کند.

این سازمان امروز (دوشنبه ۲۲ حمل) با ارسال نامه ای به «ریچارد بنت» که به تازگی از سوی شورای حقوق بشری سازمان ملل به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشری برای افغانستان تعیین گردیده، با بیان این که بازداشت های خودسرانه خبرنگاران افغان افزایش یافته و فضای رعب و وحشت در میان رسانه ها شکل گرفته است، از وی خواست تا هر چه سریع تر برای دفاع از خبرنگاران و آزادی بیان در افغانستان اقدام کند.

در این نامه آمده است که علیرغم ادعای ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان مبنی بر اینکه قانون قبلی حاکم بر فعالیت رسانه ها فعال است، اما وضعیت آزادی رسانه ها بشدت وخیم شده و خبرنگاران با بازداشت های خودسرانه و محدودیت های تازه ای مواجه می گردند.

گفتنی است که سازمان گزارشگران بدون مرز در گزارش سال گذشته خود که در ماه آپریل سال ۲۰۲۱ منتشر گردید، (پیش از آمدن مجدد طالبان به قدرت) وضعیت آزادی رسانه ها در افغانستان را در میان ۱۸۸ کشور در جایگاه ۱۲۲ قرار داد.

بازداشت مسئول کمیته مصونیت خبرنگاران در غور

Leave a reply