آتش زدن دروازه کنسولگری ایران توسط معترضان در هرات

0
50

تلویزیون باغی: شماری از ساکنان ولایت هرات امروز (دوشنبه ۲۲ حمل) در اعتراض به ادعاهای آزار و اذیت پناهجویان افغان در ایران اقدام به آتش زدن دروازه کنسولگری این کشور در هرات کردند.

براساس گزارش ها، معترضان با تجمع در مقابل سرکنسولگری ایران در هرات نسبت به ادعاهای خشونت و بدفتاری با مهاجرین افغان در جمهوری اسلامی اعتراض خود را نشان دادند.

اما اعتراض آنها با رفتار خشونت آمیز مانند پرتاب سنگ و آتش زدن دروازه این کنسولگری همراه بود که نیروهای طالبان با تیراندازی هوایی سعی در پراکنده ساختن جمعیت داشتند.

لازم به ذکر است که اخیرا تصاویر متعددی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که نشان دهنده بدرفتاری و خشونت نیروهای انتظامی و مرزی ایران با مهاجرین افغان در آن کشور می باشد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران اما با انتشار بیانیه ای در این خصوص نوشته است که برخی حلقات با سوء استفاده از موقعیت و انتشار این کلیپ ها بصورت سازمان یافته و هدفمند به دنبال تخریب روابط تاریخی و عمیق دو کشور می باشند.

بهادر امینیان سفیر ایران نیز به تازگی در صحبت با طلوع نیوز ادعاهای بدرفتاری با مهاجران افغان را رد کرده و گفت در موارد معدودی هم که با مهاجران افغان بدرفتاری از سوی عواملی صورت گرفته برخورد قانونی می گردد.

ایران ۶۰۰۰ مهاجر افغان را در دو روز گذشته اخراج کرده است_ طالبان

Leave a reply