درگیری‌‌ها میان نیروهای جبهۀ مقاومت و طالبان در درۀ اندراب بغلان ادامه دارد

0
74

تلویزیون باغی: جبهۀ مقاومت ملی افغانستان می‌گوید که در درگیری میان نیروهای این جبهه و طالبان در بخش‌های درۀ اندراب ولایت بغلان، چندین روستا به دست آنان افتاده است، اما طالبان این ادعا را رد کرده و آن را بی‌اساس می‌دانند.

صبغت‌الله احمدی، سخنگوی این جبهه گفت که جنگ میان نیروهای جبهۀ مقاومت ملی افغانستان و طالبان پس از ظهر روز جمعه هشتم اپریل (۱۹ حمل) در درۀ قاسان ولسوالی ده‌صلاح آغاز شد و تا کنون ادامه دارد.

آقای احمدی گفت که طالبان پس از شش ساعت درگیری مناطق “دربند کاسه‌تراش و درۀ جر” از مربوطات این ولسوالی را ترک کرده و در حال حاضر، نیروهای آنان در این مناطق جابجا شده اند.

به گفتۀ سخنگوی جبهۀ مقاومت ملی در حال حاضر، درگیری‌ها در چندین بخش درۀ اندراب شدت یافته و در نتیجۀ آن، تا کنون ۱۱ تن از افراد طالبان کشته و ده‌ها تن دیگر آنان زخمی شده اند.

گفته می‌شود که در این درگیری‌ها به طرف مقابل نیز تلفات وارد شده است، اما آقای احمدی از دادن معلومات در این باره خودداری کرد.

در این حال، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت بغلان روز شنبه نهم اپریل (۲۰ حمل) به صدای امریکا گفت که آنان از چندین روز به این‌سو، عملیات تصفیوی را در بخش‌های ولسوالی ده‌صلاح این ولایت آغاز کرده و تا کنون ادامه دارد.

تصرف دره قاسان اندراب‌ها از سوی نیروهای جبهه مقاومت ملی

Leave a reply