کشورهای غربی به طالبان: کمک های بعدی به عملکرد شما بستگی دارد

0
34

تلویزیونی باغی: نمایندگان خاص اتحادیهٔ اروپا از جمله فرانسه، آلمان، ایتالیا، ناروی، بریتانیا و ایالات متحده اخیراََ در بروکسل، پایتخت بلجیم، در مورد وضعیت جاری در افغانستان با هم صحبت کرده و تاکید کردند که کمک های بعدی برای افغانستان به عملکرد طالبان بستگی دارد.

دیبرا لاینز، نمایندۀ ویژه سرمنشی ملل متحد برای افغانستان،‌ نیز در این نشست که به تاریخ پنجم اپریل‌ (۱۶ حمل) برگزار شده بود، اشتراک داشت.

این نمایندگان بار دیگر بر تعهد خود به مردم افغانستان تاکید کردند و گفتند که نیاز است تا به بحران بشری در آن نکشور با در نظرداشت اهمیت قوانین بشری بین المللی رسیدگی شود.

نمایندگان خاص این کشورها همچنین تاکید کردند که فعالیت کارمندان کمک رسانی و سازمان‌های امداد رسانی به صورت مستقل در افغانستان بدون ایجاد موانع اجرا شود و هرگونه مانع برای عملی شدن فراهم آوری کمک‌های بشردوستانه در افغانستان به صورت فوری از راه برداشته شود.

نمایندگان این کشور ها روز جمعه هشتم اپریل (۱۹ حمل)‌ با نشر اعلامیه‌ای همچنین مسدود نگهداشتن مکاتب دختران دورهٔ‌ متوسطه و لیسه توسط گروه طالبان را محکوم کردند و گفتند که این اقدام در مغایرت بر تعهد طالبان قرار دارد. آنها همچنین تاکید کردند که مردم در سراسر افغانستان صرف نظر از مساله جنسیت در بخش آموزش در همه سطوح باید دسترسی داشته باشند.

پارلمان اروپا خواستار لغو محدودیت‌ آموزش دختران در افغانستان شد

Leave a reply