دستگیر شدن عوامل لت‌وکوب دانشجویان بدخشان

0
52

تلویزیون باغی: در پی اعتراض شدید دانشجویان به لت‌وکوب از سوی نیروهای طالبان به دلیل عدم شرکت در نماز تراویح، مسئولان امنیتی طالبان در بدخشان می‌گویند کسانی که «از نام طالبان استفاده کرده و بدون اجازه» شب‌هنگام وارد اتاق‌های محصلین دانشگاه بدخشان شده و آنان را لت‌و‌کوب کرده‌بودند بازداشت شده‌اند.

دانشجویان دانشگاه بدخشان، امروز پنج‌شنبه ۱۸ حمل در شهر فیض‌آباد؛ مرکز آن ولایت به خاطر لت‌وکوب‌شان توسط طالبان دست به اعتراض زده و به جاده‌ها آمدند. در پی ‌این اعتراض، مسئولان امنیتی طالبان در ولایت بدخشان به آن‌ها وعده دادند که متهمان را دستگیر و مجازات خواهند کرد.

گفته می‌شود این دانشجویان سرک عمومی مقابل دانشگاه بدخشان را بسته و اجازه رفت‌و‌آمد به موترها را نمی‌دهند.

وضع دو تن از دانشجویان لت‌وکوب‌شده وخیم گزارش شده‌است.

اما دانشجویان می‌گویند در حالی مورد حمله و لت‌وکوب نیروهای طالبان قرار گرفتند که به تازگی از نماز بازگشته‌بودند و مصروف کارهای دانشجویی‌شان بوده‌اند.

دانشجویان بدخشان در حالی به دلیل عدم شرکت در نماز تراویح از سوی طالبان لت‌وکوب می‌شوند که در دوره اول طالبان نیز شرکت در نماز جماعت و تراویح، اجباری بود و اداره امر به معروف آن گروه، مردم به زور به نماز وادار می‌کردند.

در این دوره نیز وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان با گماشتن «محتسبان» در وزارتخانه‌ها و دانشگاه‌ها اعلام کرده‌ که ظاهر کارمندان و دانشجویان باید براساس سنت نبوی و اسلامی باشد. گذاشتن ریش برای مردان و رعایت حجاب اسلامی از سوی زنان و دختران، بخشی از شرایط این وزارت برای نهادهای یادشده عنوان شده‌است.

اگرچه طالبان می‌گویند که دستورات وزارت امر به معروف صرفا «توصیه» و «سفارش» است؛ اما گزارش‌ها حاکی است که طالبان برای اعمال آن به زور متوسل می‌شوند.

Leave a reply