ملل متحد: زنان و کودکان افغان بار سنگین بحران بشری را به دوش می‌کشند

0
60

تلویزیون باغی: همزمان با تشدید بحران بشری در افغانستان، کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) می‌گوید که زنان و کودکان در این کشور ، بار سنگین این بحران را به دوش می‌کشند.

بخش آسیایی کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان روز چهارشنبه ششم اپریل (۱۷ حمل) در تویتر از وضعیت زنان و کودکان در این کشور ابراز نگرانی کرده و گفته است در حال حاضر، میلیون‌ها شهروند این کشور برای پیدا کردن غذای کافی و سرپناه، محلات اصلی خود را ترک کرده اند.

اخیراً سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) از افزایش شمار بیجاشدگان داخلی در افغانستان خبر داده و گفته است که هم اکنون، بیش از ۵.۸ میلیون نفر بیجا شدۀ داخلی در سراسر افغانستان وجود دارد.

سازمان ملل متحد نیز گفته است که بیشتر این خانواده‌ها به دلیل درگیری‌های مسلحانه و ادامۀ خشک‌سالی‌ها از مناطق شان بیجا شده و در حال حاضر در وضعیت ناگوار به سر می‌برند.

کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان همچنین ادامۀ پشتیبانی جامعۀ جهانی به ویژه اهداکنندگان به افغانستان را حیاتی عنوان کرده و تاکید کرده است که باید زنان و دختران افغان به کمک‌های نجات دهنده دست‌رسی داشته باشند.

بر اساس آمار ملل متحد، در حال حاضر حدود ۲۳ میلیون شهروند افغانستان گرسنگی حاد را تجربه می‌کند و ۹۵ درصد مردم این کشور غذای کافی برای خوردن ندارند.

گماشتن گزارشگر ویژۀ حقوق بشر از سوی ملل متحد در افغانستان

Leave a reply