در دو روز ۱۱ خبرنگار از سوی طالبان بازداشت شده است_ کمیتۀ مصوونیت خبرنگاران

0
50

تلویزیون باغی: کمیتۀ مصوونیت خبرنگاران افغانستان می‌گوید که طالبان در دو روز گذشته، ۱۱ خبرنگار و مسوولان برخی رسانه‌ها را در کابل و برخی ولایات دیگر بازداشت کرده اند.

این کمیتۀ ناوقت روز جمعه ۱۸ مارچ (۲۷ حوت) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در این مدت، هفت خبرنگار به شمول مسوولان تلویزیون خاور و تلویزیون هفت در کابل و اتل خان ستانکزی، رییس تلویزیون همیشه‌بهار در ولایت ننگرهار توسط افراد طالبان بازداشت شده اند.

این کمیتۀ همچنین افزود که در دو روز گذشته، افراد طالبان وارد تلویزیون خصوصی طلوع‌نیوز در کابل شده و خپلواک ساپی، مدیرت خبر، بهرام امان، مجری و نافع خلیق مسوول حقوقی این تلویزیون را بازداشت کردند.

این کارمندان طلوع‌نیوز پس از چندین ساعت توقیف روز گذشته توسط ادارۀ استخابارات طالبان دوباره رها شدند. نهادهای حامی خبرنگاران تا کنون دربارۀ رهایی هشت خبرنگار و مسوول رسانه‌های خاور، هفت و همیشه بهار معلومات نداده اند.

کمیتۀ مصوونیت خبرنگارن افغانستان از ادامۀ خشونت و بازداشت‌ها در این کشور ابراز نگرانی کرده و گفته است: “کمیته مصونیت خبرنگاران به این باور است که بازداشت خبرنگاران و کارکنان رسانه‌ای بر وضعیت عمومی رسانه‌ها و کارهای رسانه‌‌ای تاثیر منفی می‌گذارد.”

این کمیته همچنین اضافه کرده است که ادامۀ این وضعیت آزادی بیان را در این کشور متاثر خواهد ساخت و روند اطلاع‌رسانی برای شهروندان افغان و حق دسترسی به اطلاعات صدمه را خواهد زد.

کمیته مصوونیت از خبرنگاران خواستار آزادی فوری سه خبرنگار از سوی طالبان شد

Leave a reply