سرخکان در افغانستان؛ ابتلای کم از کم ۵۵۰۰ کودک در سه ماه

0
87

تلویزیون باغی: جاوید هژیر؛ سخنگوی وزارت صحت عامه به خبرگزاری افق می‌گوید که از ماه جنوری تاکنون ۵۴۶۵ کودک در سراسر کشور به بیماری سرخکان مبتلا شده‌اند. به گفته او ولایت قندوز با ۶۸۰ واقعه مثبت سرخکان و جوزجان با ۱۵ مورد مرگ و ۴۳۵ مورد ابتلا در صدر قرار دارند.

سخنگوی وزارت صحت عامه، امروز (شنبه ۳۰ دلو) گفت این وزارت در این مدت ۲۰۳ واقعه مثبت سرخکان و سه فوتی را در بدخشان و ۱۶۵ واقعه مثبت و شش مورد مرگ را هم در غور به ثبت رسانده‌است.

وزارت صحت می‌گوید در ۵۰ روز گذشته حدود ۱۶۴۰۰ کودک در سراسر افغانستان واکسین سرخکان دریافت کرده‌اند.

در ماه‌های پسین شیوع سرخکان در بخش‌هایی از افغانستان افزایش یافته‌است. در این میان کودکان و نوزدان در ولایات شمالی بیش‌تر با این بیماری دست به گریبان هستند. شیوع سرخکان در این ولایات به ویژه بدخشان منجر به جان‌باختن ده‌ها کودک شده‌است.

آمارهای ضدونقیض در مورد جان‌باختن کودکان مبتلا به سرخکان در ولایت بدخشان وجود دارد. برخی رسانه‌ها به نقل از مقام‌های محلی گزارش داده‌اند که در ماه‌های اخیر دست‌کم ۱۷۵ کودک مبتلا به سرخکان در این ولایت جان باخته‌اند.

آژانس باختر از رسانه‌های تحت کنترل طالبان به نقل از قاری محمد نذیر نظار؛ معاون صحت عامه بدخشان گزارش داده که تنها در ۷۰ روستای ولسوالی کوف‌آب، طی سه ماه گذشته حدود ۶۵ کودک جان باخته‌اند.
وزارت صحت عامه اما این آمار را تایید نمی‌کند.

نزدیک به ۱۰۰ کودک از اثر بیماری سرخکان جان باخته‌ اند

Leave a reply