طالبان ۱۵ کارمند مرکز توزیع تذکره الکترونیکی را برکنار کردند

0
113

تلویزیون باغی: طالبان ۱۵ نفر از کارمندان مرکز توزیع شناسنامه الکترونیک اداره احصائیه و معلومات را برکنار کرده‌اند. اغلب افراد برکنارشده از اقلیت قومی هزاره هستند.

مکتوبی از برکناری این افراد که عنوانی ریاست انسجام امور مراکز توزیع تذکره الکترونیک نوشته شده در شبکه‌های اجتماعی دست به دست‌ می‌شود که در آن دلیل برکناری این افراد مشخص نشده؛ اما آمده‌است که این افراد بر حسب لزوم دید از وظایف‌شان برکنار شده‌اند.

یکی از کارمندان اداره احصائیه و معلومات در گفتگو با رسانه‌ها صحت این مکتوب را تایید کرده‌است.

توزیع تذکره به «تروریست‌های پاکستانی»
محمد محقق؛ رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان نیز در صفحه فیسبوک‌اش نوشتهاست: «بعد از فرمایش عمران خان؛ صدراعظم پاکستان مبنى بر استخدام کارمندان پاکستانى در ادارات افغانستان روند تصفیه عناصر مسلکى افغان خصوصاً هزاره‌ها از ادارات سطح پایین ادارات حکومتى آغاز شد.»

آقای محقق با اشاره به مکتوب برکناری این افراد گفته‌است که «سند تصفیه کارکنان مسلکى تذکره الکترونیک کارمندان افغانى از این اداره است». بیش از ۹۰ درصد کارمندان برکنارشده افراد تحصیل‌کرده هزاره هستند.

محقق افزوده‌است: «جابه‌جایى کارمندان پاکستانى در این اداره علاوه بر تصفیه افرادى از اقوام دیگر، براى توزیع سند تابعیت افغانى بدون سروصدا به تروریستان پاکستانى و چندملیتى غرض نفوذ دادن به آسیاى میانه می‌باشد.»

این در حالی‌ است که عمران خان؛ نخست‌وزیر پاکستان «برای جلوگیری از بحران بشری» بر فرستادن نیروی متخصص در بخش‌های مختلف از جمله طب، تکنالوژی معلوماتی و حسابداری به افغانستان تاکید کرده‌است.

این اظهارات او با واکنش شماری از مقامات پیشین کشور روبه‌رو شده‌است. این مقامات گفته‌اند که هیچ نیازی به آمدن نیروی کار از خارج به افغانستان وجود ندارد.

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان هم گفته‌است که از پاکستان تشکر می‌کند؛ اما افغانستان نیاز به نیروی کاری خارجی ندارد.

Leave a reply