مسوولیت کمیسیون ویژه رسیدگی به حوادث طبیعی را ملا برادر به عهده گرفت

0
60

تلویزیون باغی: کابینه طالبان ایجاد کمیسیونی به رهبر ملا برادر؛ معاون اول رییس‌الوزرا در دولت موقت طالبان برای رسیدگی به حوادث طبیعی را تاییدکرد.

طبق فیصله کابینه طالبان که امروز (سه شنبه، ۷ جدی) منتشر شد، مسئولیت این کمیسیون مدیریت بحران ناشی از حوادث طبیعی است.

در نشست کابینه طالبان هیاتی برای توزیع زمین‌ در پارک‌های صنعتی کابل به ریاست عبدالسلام حنفی؛ معاون دوم رییس‌الوزرا وهمچنین یک هیأت دیگر به ریاست عبداللطیف منصور؛ وزیر انرژی و آب حکومت سرپرست طالبان، برای تأمین برق پار‌ک‌های صنعتی درقندهار نیز گماشته شده‌است.

همچنین بر اساس ماده دوم فیصله کابینه طالبان، مسئولیت تهیه طرح بانک‌داری اسلامی به هیاتی به ریاست رییس آکادمی علوم سپردهشده‌است. افزون بر این طرح ایجاد یک اداره خاص به عنوان «مرکز تحقیقاتی بانک‌داری اسلامی و مسائل معاصر» در تشکیل ریاستآکادمی علوم از سوی کابینه تایید شده‌است.

کابینه طالبان فیصله کرده که برای جلوگیری از استفاده ارزهای خارجی در معاملات، وزارت امور داخله گروپ‌های مشخصی را در تماممراکز ولایات و ولسوالی‌ها ایجاد کند.

در این نشست کابینه طالبان، درباره تادیه قرض‌های شرکت برق، تنظیم صرافی‌ها و شرکت‌های خدمات پولی، تجلیل از هفته جمع‌آوریعواید، مشخص‌شدن سرنوشت وسایط و اموال ضبط‌شده نیز تصمیم گرفته شده‌است.

طالبان «کمیسیون بررسی حقوق شیعیان» را ایجاد کردند

Leave a reply