سازمان ملل ۳۰۰ میلیون دالر برای نیامندان افغان کمک کرد

0
52

تلویزیون باغی: سازمان ملل متحد می‌گوید، این نهاد سالانه ۳۰۰ میلیون دالر کمک نقدی در اختیار نیازمندان در افغانستان قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این کمک به صورت نقدی به خانواده‌های افغان که دارای کودک، سالمندان یا افراد دارای معلولیت هستند، توزیع خواهد شد.

برنامه انکشافی سازمان ملل متحد (UNDP) همچنین پروژه ۱۰۰ میلیون دالری «پول نقد در بدل کار» برای افزایش اشتغال و ۹۰ میلیون دالر دیگر را برای بهبود وضعیت مشاغل کوچک، در نظر گرفته است.

کانی ویگناراجا؛ مدیر منطقه آسیا و اقیانوسیه برنامه انکشافی ملل متحد، به خبرگزاری رویترز گفته‌است: «این احتمالاً بهترین راه برای متوقف کردن این فروپاشی عظیم نزدیک به فقر همگانی خواهد بود.»

افغانستان پس از تسلط طالبان، با قطع کمک‌های انکشافی بین‌المللی و گسترش فقر مواجه شده که با این حال سیسم اقتصادی و بانکداری کشور را در معرض فروپاشی قرار دارد. همچنین همه‌گیری کرونا و خشک‌سالی شرایط زندگی را برای مردم افغانستان دشوارتر کرده است.

WFP: برای جلوگیری از بحران کار در بدل مواد غذایی را راه‌اندازی می‌کنیم

برنامه غذایی سازمان ملل متحد پیش‌بینی کرده است که فقر ممکن است تا اواسط سال ۲۰۲۲ تقریباً همگانی شود و بیش از ۹۰ درصد از جمعیت ۳۹ میلیونی افغانستان را تحت تأثیر قرار دهد.

به گفته این برنامه، ۲۲.۸ میلیون نفر در افغانستان با مشکل غذایی شدید روبرو هستند.

Leave a reply