پاکستان صدها تن از حامیان بازداشت شدۀ حزب ممنوعۀ اسلامگرای تحریک لبیک را آزاد کرد

0
119

تلویزیون باغی: مقام‌های پاکستانی صدها تن از حامیان بازداشت شدۀ حزب ممنوعۀ اسلامگرای تحریک لبیک را پس از آن آزاد کردند که حکومت پاکستان با این گروه توافقنامه‌ای را امضا کرد.

چندین هزار حامی تحریک لبیک در اعتراض به توقیف رهبر این حزب که در ماه اپریل باز داشت شده بود، هفتۀ گذشته راهپیمایی را از شهر لاهور به سمت اسلام آباد آغاز کرده و به خاطر چاپ و نشر کاریکاتور‌های منسوب به پیامبر اسلام در فرانسه،‌ خواستار اخراج سفیر فرانسه از پاکستان شدند.

مظهر حسین، یک سخنگوی پولیس ایالت پنجاب پاکستان به خبرگزاری فرانس پرس گفت: “می‌توانم تایید کنم که ۸۶۰ [نفر از حامیان تحریک لبیک] آزاد شده اند.”

این مقام پولیس پاکستان گفت که سایر مظاهره کنندگان باز داشت شده که علیه آنان دوسیه انداخته شده است، باید با “طی مراحل قانونی” از بند رها شوند.

مفتی محمد عمیر الازهری، یک رهبر تحریک لبیک پاکستان رهایی حامیان این حزب را تایید کرده و به فرانس پرس گفته است: “این آشکارا ثمرۀ توافقی است که با حکومت داشته ایم.”

با اینحال، تظاهرات هواداران تحریک لبیک در وزیرآباد ادامه داشته و رهبران این گروه گفته اند که زمانی به تجمع شان خاتمه خواهند بخشید که دولت به ۵۰ درصد تعهدات خود به این گروه عمل کند.

Leave a reply