به گزارش خبرگزاری یونهاب کوریای شمالی؛ آقای اون این سخنان را در مراسمی به مناسبت هفتاد و ششمین سالگرد تشکیل حزب حاکم «کارگران کوریای شمالی» بیان کرده‌است.

او افزده‌است: «هیچ دلیلی وجود ندارد که باور کنیم که ایالات متحده فاقد هرگونه دشمنی و موضع خصمانه نسبت به پیونگ یانگ است».

وی در ادامه واشنگتن را متهم کرد که به تنش‌ها در شبه جزیره کوریای دامن می‌زند.

رهبر کوریای که این اظهارات را در یک سخنرانی در نمایشگاه توسعه صنایع دفاعی ایراد می‌کرد؛ همچنین اظهار داشت: «ایالت متحده بارها پیام‌هایی مبنی بر عدم خصومت و دشمنی با ما (کوریای شمالی) ارسال کرده؛ با این حال هنوز هیچ مبنای رفتاری برای باور کردن این پیام‌ها وجود ندارد.»

گفتنی است، حدود ده روز پیش جن ساکی؛ سخنگوی کاخ سفید با اعلام مجدد تعهد امریکا به گفتگو با کوریای شمالی، گفت که کشورش آماده است تا درباره طیف وسیعی از مسائل با پیونگ یانگ رایزنی کند.

موضع گیری سخنگوی کاخ سفید در این خصوص پس از آن انجام شد که کیم جونگ اون واشنگتن را متهم کرد که قصد خصمانه‌ای علیه کشورش دارد.

لازم به ذکر است که تاکنون سه دُور گفتگوی مستقیم میان سران امریکا و کوریای شمالی در دوران ریاست جمهوری ترامپ با اقداماتی که کوریای شمالی آن را کارشکنی و اقدامات خصمانه کاخ سفید می‌داند، به شکست انجامید.