سرپرست وزارت آب و انرژی امارت اسلامی افغانستان با رئیس بخش آسیایی شرکت DBE HOLDING دیدار کرد.

0
97

سرپرست وزارت آب و انرژی امارت اسلامی افغانستان با رئیس بخش آسیایی شرکت DBE HOLDING دیدار کرد.

13 جنوري 2023

ملا عبداللطیف منصور، سرپرست وزارت آب و انرژی امارت اسلامی افغانستان و ملا محمد حنیف حمزه، رئیس اجرائیوی د افغانستان برشنا شرکت با Mehmat Taha PINAR ، رئیس بخش آسیایی شرکت DBE HOLDING در ترکیه دیدار نمود.

 

شرکت متذکره که در بخش تولید برق آفتابی از شهرت جهانی برخوردار است و در سطح اروپا مقام سوم را دارد، معلومات لازم را پیرامون شرکت خویش با وزیر صاحب و هیئت همراه‌اش شریک کرد.

 

وزیر آب و انرژی از آنها خواست که به افغانستان بیایند، تا از یک طرف امکانات تولید برق آفتابی را در افغانستان ارزیابی نموده و هم با مسئولین فنی و تخنیکی وزارت از نزدیک دیدار نمایند و پروژه‌های خویش را در بخش تولید انرژی در افغانستان تطبیق نمایند.

 

مسئولین شرکت متذکره این دعوت را پذیرفتند و وعده نمودند که در آینده نزدیک به افغانستان سفر خواهند کرد، تا در مورد سرمایه‌گذاری خویش در بخش تولید برق آفتابی با مسئولین وزارت آب و انرژی صحبت‌ همه جانبه نمایند.

 

همچنان سرپرست وزارت آب و انرژی امارت اسلامی افغانستان و هیئت همراه اش با محترم دکتور معتز، نخست وزیر اسبق سودان دیدار کرد و پیرامون سیاست جهانی در مورد انرژی و آب بحث و تبادل نظر نمودند.

خبرها مرتبط به این

د اوبو او انرژۍ سرپرست وزیر او مل پلاوي یې ترکیه کې د یاد هیواد له یو ستر پانګوال سره لیدلي.

 

در این دیدار، محترم معتز تجربه‌های خویش را در بخش مدیریت آب و تولید انرژی با سرپرست وزارت آب وانرژی شریک نمود.وی افزود که افغانستان در مقایسه با سودان در وضعیت برتری قراردارد و امیدواری است که شما با ادامه تلاش‌های خویش در وقت کم بتوانید به اهداف خویش در راستای مدیریت آب و تولید انرژی برسید.

Leave a reply