جوبایدن: روسیه باید بخاطر بربریت‌اش در اوکراین بهای گزافی بپردازد

0
42

تلویزیون باغی: جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا گفته است که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه باید به خاطر “بربریت‌اش در اوکراین بهای گزافی بپردازد”.

رییس جمهور بایدن که سرگرم دیدار از جاپان است، روز دوشنبه ۲۳ می (دوم جوزا) بر اهمیت تحریم‌های درازمدت بر روسیه تاکید کرد. او همچنین گفت: “این تحریم‌ها در مورد تلاش چین برای تصرف تایوان با توسل به زور چه پیامی را می‌رساند؟”

در همین حال، ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین روز دوشنبه خواستار اعمال فشار بیشتر بر روسیه شد و گفت که باید بر صنعت نفت و نظام بانکی آن کشور تحریم بیشتر وضع شود و تمام تجارت‌ها با روسیه متوقف شود.

آقای زیلینسکی که از طریق ویدیوکنفرانس در کنفرانس اقتصادی داووس صحبت می‌کرد، خطاب به شرکت کنندگان این نشست گفت: “تحریم‌ها باید به حد اعظمی باشد تا روسیه و هر مهاجم احتمالی دیگر که خواستار جنگ ظالمانه علیه همسایۀ خود است، آشکارا پیامدهای فوری اقدامات خود را بدانند.”

رییس جمهور اوکراین گفت که اگر تحریم‌هایی که اکنون بر روسیه وضع شده است، سه ماه پیش وضع می‌شد، شاید جان ده‌ها هزار نفر نجات می‌یافت. او گفت که جهان به نقطۀ عطف رسیده است و به گفتۀ وی “زمان آن است تا تصمیم گرفته شود که آیا خردمندی بر جهان حاکمیت کند یا نیروی بی‌خرد.”

روسیه خواهان توقف ارسال تسلیحات امریکا و ناتو به اوکراین شد

Leave a reply