صدور گاز طبیعی به پولند و بلغاریا از سوی روسیه قطع شد

0
44

تلویزیون باغی: روسیه صدور گاز طبیعی به بلغاریا و پولند را قطع کرده و گفته است که این تصمیم در واکنش به اقدامات “غیردوستانۀ” این دو کشور اتخاذ شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه ۲۷ اپریل (هفتم ثور) با اشاره به امتناع پولند و بلغاریا از پرداخت هزینۀ گاز به روبل، واحد پول روسیه، به خبرنگاران گفت که “اقدامات غیرمنتظره در عرصۀ اقتصادی و مالی” سبب قطع جریان گاز شده است.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، ماه گذشته اعلام کرد که مشتریان خارجی “غیردوست” باید هزینۀ شرکت دولتی گازپروم را به روبل پرداخت کنند، نه دالر و یورو. پس از آن، این نخستین‌بار است که روسیه انتقال گاز را به دو کشور عضو اتحادیه اروپا و ناتو،‌ به حالت تعلیق می‌آورد.

شرکت گازپروم روسیه نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که جریان گاز به پولند و بلغاریا به دلیل نپرداختن هزینۀ آن به روبل، به گونۀ کامل قطع شده است.

در حال حاضر، اروپا بخشی اعظم گاز مورد نیاز خود را برای گرم ساختن خانه‌ها، تولید برق و مواد سوخت صنایع از خارج وارد می‌کند. باوجود جنگ در اوکراین، واردات گاز به اروپا همچنین ادامه یافته است. کشور‌های اروپایی ۶۰ درصد هزینۀ گاز وارداتی روسیه را به یورو و ۴۰ درصد آن را به دالر امریکایی پرداخت می‌کنند.

روسیه به اروپا: اگر بهای گاز به روبل پرداخت نشود ، صادرات گاز قطع خواهد شد

Leave a reply