رهبران بازنشستۀ نظامی امریکا با فرستادن نامه به بایدن مخالفت خود را به توافق هسته‌ای ایران ابراز کردند

0
45

تلویزیون باغی: در یک نامۀ سرگشاده، ۴۶ نفر از رهبرانبازنشستۀ نظامی ایالات متحده مخالفت شان را با بازگشت امریکا به توافق هسته‌ای ایران اعلام کردند.

در بخشی از این نامه با اشاره به تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین آمده است: “امروز در اوکراین، شاهد خشونت‌های کشوری استیم که بی‌رحمانه بر همسایۀ خود حمله کرده و تمام جهان را با سلاح‌های هسته‌ای خود تهدید می‌کند”.

در این نامه همچنین نگاشته شده است که مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای ایران، هم اکنون با نقش آفرینی مرکزی روسیه در جریان است.

این نظامیان امریکایی ایران را “بزرگترین دولت حامی تروریزم” خوانده و گفته اند که تهران اکنون به این فکر است تا سایه اسلحۀ هسته‌ای خود را بر شرق میانه بیافگند.

مذاکرات میان ایران و قدرت‌های اروپایی که ایالات متحده به گونۀ غیرمستقیم در آن دخیل است، از بیش از یک سال به اینسو در ویانا، پایتخت اتریش ادامه دارد تا توافق‌ هسته‌ای سال ۲۰۱۵ دوباره احیا شود.

با آنکه جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده به احیای این توافق تمایل نشان داده است، نظامیان امریکایی در نامۀ سرگشادۀ شان هشدار داده اند که ایران می‌خواهد با تبدیل شدن به یک قدرت هسته‌ای، قلمرو امریکا و موجودیت هم‌پیمانان منطقه‌ای امریکا را تهدید کند.

جوسپ بوریل: قدرت‌های جهان به احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران نزدیک شده اند

Leave a reply