ایالات متحده کارمندان غیر اضطراری خود را از شهر شانگهای چین بیرون می‌کند

0
52

تلویزیون باغی: وزارت خارجۀ ایالات متحده به تمام کارمندان غیراضطراری حکومت امریکا مستقر در شهر شانگهای چین دستور داده است که این شهر را ترک کنند.

این اقدام حکومت امریکا در پی افزایش واقعات جدید کووید۱۹ در شرق چین، به ویژه شهر شانگهای اتخاذ می‌شود.

سه روز پیشتر، وزارت خارجۀ امریکا اعلام کرده بود که اگر کارمندان غیراضطراری حکومت امریکا خواسته باشند، می‌توانند داوطلبانه شانگهای را ترک کنند.

قنسولگری امریکا در شانگهای گفته است که ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که “کاهش شمار [کارمندان] به سود مامورین ما و خانواده‌های آنان” است. در این بیانیه آمده است که با توجه به این تغییرات، به ویژه کاهش شمار کارمندان، وسعت عملیات این قنسولگری نیز کاهش خواهد یافت.

شانگهای شهری با ۲۶ میلیون جمعیت از اوایل اپریل تا کنون به قرنطین رفته است و مقام‌ها تلاش دارند تا شیوع لجام گسیختۀ کووید۱۹ را که بیشتر عامل آن شکل اومیکرون کروناویروس است، مهار کنند.

از جمع ۲۷ هزار واقعۀ جدید کروناویروس که روز دوشنبه در چین ثبت شد، اکثریت آن از شهر شانگهای گزارش شده است.

با ادامۀ محدودیت و انسداد در شهر شانگهای، مردم در شبکه‌های اجتماعی از کمبود مواد تازۀ خوراکی، به ویژه سبزیجات، شکایت کرده اند. مغازه‌ها در شانگهای از حدود دو هفته به اینسو مسدود بوده و باشندگان این شهر قادر به خرید مواد از اپلکیشن‌های آنلاین نیز نیستند.

ویدیوهایی که روز شنبه در شبکه‌های اجتماعی نشر شد، شهروندان چینی را نشان می‌داد که از وضعیت موجود در شانگهای به ستوه آمده و کلکین‌های اپارتمان‌های شان را باز کرده و فریاد می‌کشند.

مقام‌های چینی روز دوشنبه ۱۱ اپریل گفتند که برخی محدودیت‌های وضع شده در شانگهای برداشته خواهد شد، از جمله باشندگان محلاتی که در ۱۴ روز گذشته هیچ واقعۀ کووید۱۹ در آن ثبت نشده است، می‌توانند از خانه‌های شان بیرون شوند.

Leave a reply