تیم کرکت افغانستان در رقابت جهانی کرکت هالند را شکست داد

0
94

تلویزیون باغی: تیم ملی کرکت افغانستان در سلسلهٔ رقابت‌های ۵۰ اووره، تیم ملی کرکت هالند را با تفاوت ۴۸ دوش شکست داد و به این گونه برندهٔ این دور رقابت‌ شد.

ورزشکاران افغان نخست به بیتنگ پرداختند و در ۵۰ اوور با از دست دادن شش بازیکن ۲۳۷ دوش انجام دادند.

در میان بازیکنان افغان، رحمان الله گربز۱۰۳ و حشمت الله شهیدی ۵۴ دوش انجام دادند. رحمان الله گربز منحیث مرد میدان این رقابت شناخته شد.

حشمت الله شهیدی، منحیث کپتان جدید بازی‌های ۵۰ اووره افغانستان، دومین پیروزی را به نامش رقم زد.

تیم هالند در نهایت در ۴۷.۴ اوور با از دست دادن تمامی بازیکنان، فقط ۱۸۹ دوش انجام داد.

این رقابت‌ها بخشی از سوپرلیگ جام جهانی سال ۲۰۲۳ است که ربط مستقیم با جایگاه تیم‌های ملی در فهرست این لیگ و راهیابی به جام جهانی دارد.

تیم ملی افغانستان با دو پیروزی پی‌هم در مقابل هالند از جایگاه دوازدهم سوپرلیگ به جایگاه ششم ارتقا کرد. اما این جایگاه به دلیل این که سایر تیم‌ها نیز درگیر رقابت استند، ثابت نیست و نظر به برد و باخت آنان تغییر می‌کند.

افغانستان در این لیگ تا اکنون پنج بازی انجام داده و ۵۰ امتیاز کسب کرده است به این معنی که هر رقابت ۱۰ امیتاز دارد.

تیم انگلستان تا اکنون در ۱۹ رقابت با نه برد، پنج باخت و یک مسابقهٔ بی نتیجه، ۹۵ امتیاز کسب کرده و صدرنشین جدول درجه بندی سوپرلیگ است.

تیم هالند یگانه تیم درجه دو است که به دلیل برنده شدن لیگ قهرمانی جهانی شورای بین المللی کرکت، فرصت رقابت با تیم هایی را کسب کرده است که عضویت کامل این شورا را دارد.

از میان ۱۲ تیمی که عضویت کامل شورای بین المللی کرکت را دارد، فقط هشت تیم برتر به جام جهانی بازی های ۵۰ اووره سال ۲۰۲۳ به میزبانی هند به گونهٔ مستقیم راه می‌یابند و متباقی تیم‌ها باید از رقابت‌های راهیابی جایگاه شان را در این جام ثابت کنند.

رقابت آخری سلسلهٔ بازی‌ها میان افغانستان و هالند به روز سه شنبه برگزار می‌شود و بازیکنان افغان پس از رقابت با هالند به مصاف تیم ملی کرکت زمبابوی خواهند رفت.

Leave a reply