طالبان: برای حفاظت از مساجد و مدارس، نیروی ویژه مستقر می‌کنیم

0
47

تلویزیون باغی: به دنبال حملات مرگبار گروه داعش بر دو مسجد شیعیان در قندوز و قندهار، یک فرمانده طالبان در جنوب کشور از ایجاد نیروی ویژه برای حفاظت از مساجد و مدارس خبر داده‌است.

عبدالغفار محمدی؛ فرمانده پولیس طالبان برای قندهار به خبرگزاری رویترزر گفته‌است که پیش از این اغلب نیروهای داوطلب محلی، تدابیری را برای امنیت اماکن مذهبی روی دست می‌گرفتند.

او افزوده‌است: «متاسفانه آن‌ها نتوانستند از این اماکن محافظت کنند و در آینده ما نیروهای ویژه امنیتی را برای حفاظت از مساجد و مدارس تعیین خواهیم کرد.»

آقای محمدی به رویترز گفته‌است که طالبان در تلاش بازداشت عاملان حملات اخیر به مساجد شیعیان در قندوز و قندهار و مجازات آن‌ها هستند.

این در حالی است که در نتیجه دو حمله مرگبار در مساجد شیعیان در ولایت‌های قندوز و قندهار نزدیک به ۲۰۰ تن کشته شده و حدود ۳۰۰ نفر دیگر نیز زخم برداشته‌اند. این حملات در دو جمعه گذشته اتفاق افتاده و محکومیت جهانی را در پی داشته‌است.

طالبان پیش از حملات گفته‌بودند که داعش تهدیدی جدی برای حکومت آنان نیست و تنها «مزاحمت» ایجاد می‌کند. مقامات دولت «امارت اسلامی» همچنین بعد از این حملات گفته‌اند که داعش نمی‌تواند تهدیدی برای امنیت افغانستان باشد و به زودی سرکوب خواهد شد.

در همین حال، یک نشریه وابسته به داعش، روز جمعه، ساعاتی پیش از حمله بر مسجدی در قندهار در مطلبی تهدید کرد که شیعیان افغانستان را همچنان مورد حمله قرار خواهند داد.

Leave a reply