رهبر ایران: مسوولان افغانستان عاملان حمله قندوز را مجازات کنند

0
75

تلویزیون باغی: آیت‌الله علی خامنه‌ای؛ رهبر ایران در واکنش به حمله مرگبار بر نمازگزاران شیعه در قندوز، بدون‌ نام بردن از طالبان گفته از ‌‌«مسئولان کشور همسایه و برادر افغانستان جداً انتظار میرود که عاملان خونخوار این جنایت بزرگ را به مجازات برسانند و از تکرا آنان جلوگیری کنند».

به گزارش ایسنا در پیام خامنه‌ای آمده است که «حادثه‌ تلخ و مصیبت‌بار انفجار در مسجد منطقه خان‌آباد قندوز که به جان‌باختن جمع زیادی از مؤمنان نمازگزار انجامید، ما را داغدار کرد».

روز جمعه، مسجد سیدآباد ولایت قندوز در شمال کشور شاهد یک حمله انتحاری در میان نمازگزاران شیعه بود که در آن، حدود ۶۰ نفر کشته ۱۴۳ نفر دیگر زخمی شدند.

مسئولیت حمله قندوز را داعش برعهده گرفته‌است.

پس از به قدرت رسیدن طالبان، این سومین حمله مرگبار بود که داعش مسئولیت آن را به عهده می‌گیرد.

طالبان می‌گویند، متعهد به تامین امنیت مردم افغانستان است.

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان در واکنش افزایش تهدیدات داعش در عین حال می‌گوید، این گروه تهدید جدی نیست.

از سوی دیگر دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه با اشاره به حملات تروریستی روز گذشته کابل، گفته که داعش خطری برای همه است.

آقای پسکوف ضمن محکوم کردن حملات کابل، هشدار داده که حضور داعش در افغانستان تنش در افغانستان را افزایش می دهد و این دلیلی برای نگرانی جدی ما است.

به دنبال این نگرانی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز (جمعه ۵ سنبله) با شورای امنیت فدراسیون روسیه درباره وضعیت افغانستان گفتگو کرد. جزئیات این جلسه منتشر نشده است.

اما سخنگوی پوتین گفته سرویس های ویژه آن ها شبانه روز کار می کنند و وضعیت افغانستان را زیر نظر دارند.

Leave a reply