ضرب العجل عمران خان به حکومت پاکستان؛ تا شش روز انتخابات زود هنگام برگزار شود

0
43

تلویزیون باغی: عمران خان، صدراعظم پیشین پاکستان روز پنجشنبه ۲۶ می (پنجم جوزا) هشدار داد که اگر حکومت نتواند انتخابات زودهنگام را در جریان شش روز اعلام کند، به اسلام آباد بازخواهد گشت و با صدها هزار نفر دست به تحصن خواهد زد.

آقای خان در جمع هزاران تن از حامیان‌اش گفت: “من به شما [حکومت پاکستان] شش روز فرصت می‌دهم. شما تا شش روز دیگر انتخابات را اعلام و پارلمان را منحل می‌کنید. اگر شما این کار را نکنید، من با تمام ملتم به اسلام آباد بازخواهم گشت”.

اگرچه تظاهرات روز چهارشنبه یک روز قبل منع شده بود، ولی عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان، اصرار کرد که این تظاهرات گسترده و مسالمت آمیز خواهد بود و تا زمانی که دولت با برگزاری انتخابات زود هنگام موافقت نکند، پایان نخواهد یافت.

اما خان تظاهرات را روز پنجشنبه منحل کرد و گفت: “تصمیم گرفته بودم تا زمانی که دولت پارلمان را منحل کند و انتخابات را اعلام کند، اینجا بنشینم، اما آنچه در ۲۴ ساعت گذشته دیدم (حکومت) ملت را به سمت هرج و مرج می‌برد”.

آقای خان از حامیانش خواسته بود تا روز چهارشنبه ۲۵ می در اسلام آباد، پایتخت آن کشور، دست به راهپیمایی صلح آمیز زده و خواهان انتخابات زود هنگام شوند، اما پولیس این کشور با استفاده از کانتینر‌ها و موترهای باربری جاده‌های اصلی را که به اسلام آباد منتهی می‌شوند، مسدود کرد و مانع ورود معترضین به اسلام آباد شد.

راهپیمایی حامیان عمران خان؛ پولیس جاده‌های منتهی به اسلام آباد را مسدود کرده است

Leave a reply