جو بایدن: در باره وضع تعزیرات بیشتر بر روسیه با متحدین جی-۷ بحث خواهم کرد

0
39

تلویزیون باغی: جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده امروز چهارم می (۱۴ ثور) گفت که آمادهٔ وضع تعزیرات بیشتر بر روسیه است و در چند روز آینده اقدامات علیه مسکو را با متحدین گروه هفت اقتصاد بزرگ جهان (جی-۷) بحث خواهد کرد.

رییس جمهور بایدن، پس از پیشنهاد اتحادیهٔ اروپا برای وضع تعزیرات بر نفت روسیه، گفت که پس از بحث با متحدین واضح خواهد شد که آیا تعزیرات بیشتر بر روسیه را وضع خواهند کرد یا نه.

ایالات متحده تلاش می‌کند تا از طریق وضع تعزیرات بیشتر اقتصادی و فراهم‌آوری سلاح و تجهیزات نظامی برای اوکراین،‌ بر روسیه فشار وارد کند تا جنگ در اوکراین را پایان دهد.

امریکا و اتحادیهٔ اروپا از پیش بر شماری از مقامات روسی، به شمول ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، دخترانش و سیاست‌مداران این کشور تعزیرات وضع کرده اند.

مسکو در پاسخ به تعزیرات امریکا، جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، انتونی بلینکن، وزیر خارجه، لوید آستن، وزیر دفاع و ده‌ها مقام بلند‌پایهٔ امریکایی را تحریم کرده است.

این در حالی است که اتحادیهٔ اروپا امروز از بستهٔ تعزیرات جدید بر روسیه پرده برداشت که در آن واردات نفت، افسران نظامی و بزرگترین بانک روسیه تحریم خواهد شد.

اما این بستهٔ تعزیراتی باید توسط اعضای اتحادیهٔ اروپا به اتفاق آرای تصویب شود.

امریکا با متحدانش در صدد تشدید تعزیرات علیه روسیه

Leave a reply