چاقی در اروپا «همه‌گیر» شده است_ سازمان جهانی صحت

0
47

تلویزیون باغی: سازمان جهانی صحت می‌گوید که اضافه وزن و چاقی در اروپا به «میزان همه گیری» رسیده است. به گفته این سازمان سالانه بیشتر از یک میلیون انسان تنها در حوزه اروپای این سازمان از پیامدهای ناشی از چاقی می‌میرند.‌

به اساس گزارش سازمان جهانی صحت، که روز سه شنبه در کوپنهاگن ارائه شد، در اروپا از هر شش بزرگسال و تقریباً از هر سه کودک یکی آن دارای اضافه وزن اند. به این ترتیب عامل مرگ بیشتر از ۱،۳ میلیون نفر در سال در حوزه اروپای سازمان جهانی صحت چاقی خوانده شده است. این حوزه شامل بیش از ۵۰ کشور به شمول کشورهای آسیای مرکزی می‌شود. به قول این سازمان، در برخی از کشورها اضافه وزن یا چاقی جایگزین سگرت به عنوان عامل اصلی بیماری سرطان خواهد شد.

هنس هنری کلوگه، مدیر بخش اروپا در سازمان جهانی صحت، گفته است به نظر نمی رسد که هیچ کشوری در اروپا و آسیای مرکزی بتواند به هدف متوقف ساختن چاقی تا سال ۲۰۲۵ نایل گردد.

کرملین ویکراماسینگ، رئیس دفتر وقایه از بیماری‌های غیر مسری سازمان جهانی صحت، خواستار اقدامات چندین جانبه شده است. به قول وی این اقدامات می توانند شامل محدود ساختن بازاریابی غذاهای غیرصحی برای کودکان، وضع مالیات بر نوشابه های حاوی شکر و تنظیم و تطابق مراقبت‌های صحی باشند.

Leave a reply