اردوغان :‌خرید میزاییل های سیستم دفاعی اس-۴۰۰ یک معامله انجام شده است  

0
66

تلویزیون باغی: رجب طیب اردوغان ، رییس جمهور ترکیه، روز جمعه ۲۵ مارچ ( ۵ حمل) گفت که موقف ترکیه برای خریداری میزاییل های سیتسم دفاعی نوع S-400  روسی تغییر نمی کند و آنرا ” یک معامله توافق انجام شده” عنوان کرد.

آقای اردوغان همچنین افزود که مذاکرات  ترکیه برای  خرید طیاره های جت جنگی اف-۱۶ (F-16)   و تجهیزات آن  با واشنگتن به خوبی پیش میرود.

ایالات متحده در ماه دسمبر سال  ۲۰۲۰ صنعت دفاعی ترکیه را که عضوی سازمان ناتو نیز می باشد ، به دلیل خرید میزاییل های نوع S-اس-۴۰۰   روسیه تحریم کرد. علاوه بر آن،‌ واشنگتن انقره را از برنامهٔ خرید جت های جنگی امریکایی نوع اف-۳۵  (F-35)  اخراج کرد، اقدامی که از دید انقره “غیر منصفانه” خوانده شد.

شبکهٔ خبری هابرترک  ترکیه گزارش داده است که  رییس جمهور اردوغان پس از نشست سران ناتو در بروکسل، پایتخت بلجیم، به خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که “گفت و گو مثبت” درمورد خرید جت های جنگی اف-۱۶ و تجهیزات پیشرفته نظامی از واشنگتن به زودی به نتیجه برسد.

رییس جمهور ارودغان همچنین نشر گزارش هایی را رد کرد که گویا واشنگتن  به طور غیر رسمی از انقره خواسته است تا میزایل های اس-۴۰۰ ساخت روسیه را به اوکراین ارسال کند،  و گفت چنین اقدام فقط می تواند موجب “ایجاد آشوب شود.”

رییس جمهور ترکیه: همکاری با روسیه در زمینه صنایع دفاعی را تقویت می‌کنیم

Leave a reply