رییس جمهور ترکیه: همکاری با روسیه در زمینه صنایع دفاعی را تقویت می‌کنیم

0
91

تلویزیون باغی: رئیس جمهوری ترکیه در راه بازگشت از روسیه جزئیات بیشتری از دیدار با پوتین را ارائه کرد. او گفت خرید سامانه‌های دفاعی اس‌ـ۴۰۰ از روسیه ادامه خواهد داشت و ترکیه در زمینه ساخت موتور هواپیما و جنگنده‌ها نیز با روسیه همکاری خواهد کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه پنج‌شنبه ۸ مهر / ۳۰ سپتامبر در راه بازگشت از سوچی و دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با اشاره به خرید سامانه دفاعی اس‌ـ۴۰۰ از روسیه گفت:

«روند خرید سامانه‌های اس‌ـ۴۰۰ ادامه دارد و از آن کنار نمی‌کشیم. در این مورد ما به طور مفصل [با پوتین] در مورد چگونگی تقویت این همکاری گفت‌وگو کردیم.»

اردوغان افزود:

«ما می‌توانیم در زمینه ساخت کشتی‌ها و حتی زیردریایی‌ها با روسیه همکاری کنیم. پیشرفت در این زمینه رخ خواهد داد. همچنین در مورد مراحل مشخص برای ساخت موتورهای هواپیما و جنگنده‌ها صحبت کردیم. پیشنهادهایی برای پیشبرد همکاری‌ها در ابعاد پیشرفته‌تر نیز مطرح شد از جمله مطالعات فضایی و ساخت سکوی پرتاب موشک در خشکی و دریا.»

اردوغان هفته گذشته قبل از سفر به نیویورک و سرکت در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که ترکیه قصد خرید یک سامانه موشکی اس‌ـ۴۰۰ دیگر از روسیه را دارد. او گفت هیچ کشوری نمی‌تواند رفتار مشخصی را به آنکارا دیکته کند.

Leave a reply