هشدار رهبران گروه هفت به روسیه در مورد استفاده از سلاح‌های کیمیایی در اوکرایین

0
59

تلویزیون باغی: رهبران هفت کشور بزرگ صنعتی جهان به روسیه هشدار دادند که اگر با بهانه‌های دروغین از سلاح‌های کیمیایی، اتومی یا بیولوژیکی در اوکرایین استفاده کند، این کار به مثابه جنایت جنگی است. آن‌ها در مورد امنیت غذایی نیز بحث کردند.

در بیانیه مشترکی که روز پنجشنبه نشر شد، رهبران هفت کشور بزرگ صنعتی جهان (جی ۷) به روسیه نسبت به استفاده از سلاح های بیولوژیکی، کیمیایی یا اتومی علیه اوکرایین هشدار دادند.

این دیدار رهبران هفت کشور صنعتی به دنبال چند نشست دیگر در واکنش به ادامه تهاجم روسیه بر اوکرایین برگزار شد. نگرانی های کشورهای غربی راجع به احتمال استفاده از این سلاح ها افزایش یافته است. ترس از این وجود دارد که روسیه شاید یک بهانه دروغین را دست آویز قرار داده و از چنین سلاح هایی استفاده کند. در ادامه این بیانیه آمده است: «ما با قاطعیت کمپاین پخش اطلاعات نادرست و بی اساس بر علیه اوکرایین را محکوم می کنیم.»

آن ها همچنین به مسکو هشدار دادند، از وقوع فاجعه اجتناب کند، چرا که تهاجم بر اوکرایین تاسیسات هسته ای را در این کشور به خطر می اندازد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکرایین، که از طریق تماس ویدیویی در نشست بروکسل اشتراک داشت، گفت که مسکو علیه افراد ملکی در اوکرایین از بمب فسفری استفاده می کند. زلنسکی در این نشست گفت: «تهدید استفاده همه جانبه از سلاح های کیمیایی توسط روسیه در خاک اوکرایین واقعی است.»

ناتو: روسیه احتمالاً از سلاح کیمیایی در اوکراین استفاده خواهد کرد

Leave a reply