وزارت خارجه امریکا: امریکا برای حضور در نشست مسکو برای افغانستان تصمیمی نگرفته‌است

0
65

تلویزیون باغی: وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که این کشور هنوز برای حضور در نشست مسکو درباره افغانستان تصمیم‌گیری نکرده‌است. این نشست تا چهار روز دیگر از سوی روسیه و با اشتراک طالبان، برخی سیاسیون افغان و نمایندگان شماری از کشورهای منطقه برگزار می‌شود.

ند پرایس؛ سخنگوی وزارت خارجه امریکا، شامگاه جمعه به وقت محلی گفت که واشنگتن هنوز نمی‌تواند مشارکت خود در نشست رایزنی روسیه درباره افغانستان در تاریخ ۲۰ اکتوبر را تایید کند.

وی که در کنفرانس خبری هفتگی وزارت خارجه امریکا صحبت می‌کرد، افزود واشنگتن از نشست مسکو مطلع است؛ اما هنوز نمی‌تواند هرگونه دیدار یا حضور در این نشست را تایید کند.

رایزنی‌های مسکو درباره افغانستان برای تاریخ ۲۰ اکتوبر (۲۸ میزان) برنامه‌ریزی شده‌است. هنوز جزئیات بیشتری از چگونگی برگزاری این نشست منتشر نشده؛ اما گفته شده که نمایندگان حکومت طالبان و برخی کشورهای منطقه در آن حضور پیدا خواهند کرد.

مسکو پیش از این نیز میزبان کنفرانس‌هایی درباره افغانستان بوده‌است و در ماه مارچ سال جاری میلادی، کنفرانسی با حضور نمایندگان امریکا، چین و پاکستان درباره افغانستان برگزار کرد.

این اولین نشست بزرگ پس از سقوط افغانستان به دست گروه طالبان است که در روسیه برگزار می‌شود و از طالبان نیز در آن دعوت شده‌است.

Leave a reply