وزارت خارجه امریکا: داعش تهدیدی جدی برای طالبان است

0
80

تلویزیون باغی: وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد که شاخه خراسان گروه داعش، برای دولت طالبان در افغانستان و نیز برای امریکا یک تهدید جدی است.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا شامگاه سه‌شنبه، ۲۰ میزان در یک نشست خبری گفت که دیدار هیأت امریکایی با نمایندگان طالبان در دوحه قطر صریح، فنی و مثبت بوده است. این وزارت پیشتر نیز گفتگوهای دو روزه با طالبان را سازنده، حرفه‌ای و مثبت خوانده‌بود.

آقای پرایس در این کنفرانس تاکید کرد که شاخه خراسان گروه داعش، تهدیدی جدی برای طالبان، امریکا و متحدان این کشور به شمار می‎رود.

او افزود که در مذاکرات روزهای شنبه و یکشنبه، گفتگوهای مفیدی با طالبان در خصوص کمک‌های بشردوستانه به افغانستان صورت گرفته است.

مذاکرات میان امریکا و طالبان روز شنبه در دوحه آغاز شد و دو روز ادامه یافت که اولین دیدار هیأت‌های طالبان و امریکا پس از سقوط کابل بود.

پیشتر، امریکا گفته بود که به کمک‌های بشردوستانه‌ خود ادامه می‌دهد، اما این کار از طریق حکومت سرپرست طالبان صورت نخواهد گرفت.

از طرف دیگر امریکا در حالی داعش را تهدیدی جدی برای دولت طالبان و امریکا می‌خواند که این گروه در دو ماه گذشته حملات مرگباری را در ولایت کابل، قندوز، پروان و ننگرهار انجام داده‌است.

طالبان اما می‌گویند که داعش تهدید نیست و تنها به آنان «مزاحمت» می‌کند. سخنگوی طالبان اخیراً از بازداشت چند عضو مهم داعش خبر داده و گفته که این گروه به زودی در افغانستان سرکوب خواهد شد.

Leave a reply