مسوول سیاست اتحادیه اروپا: بدون شناسایی طالبان به افغانستان کمک می‌کنیم

0
42

تلویزیون باغی: جوزف بورل؛ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید این اتحادیه تصمیم دارد تا برای جلوگیری از بروز فاجعه انسانی، بدون شناسایی طالبان به مردم افغانستان کمک کند.

به گفته او، این تصمیم در جلسه مجازی وزرای توسعه اتحادیه اروپا به بحث گرفته‌ شده است.

بورل بیان داشته‌است که وزرای توسعه اتحادیه اتحادیه اروپا درباره راه‌های افزایش حمایت از مردم افغانستان، به ویژه در زمینه ارائه خدمات اولیه و تقویت مقاومت جامعه این کشور گفتگو کردند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه گفته‌است که اوضاع انسانی، اجتماعی و اقتصادی در افغانستان در آستانه سقوط است.

وی گفته ‌است: «نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم و نظاره‌گر باشیم. باید سریع دست به اقدام شویم.»

وی با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا کمک‌های انسان دوستانه خود را افزایش داده افزوده که این میزان برای جلوگیری از قحطی و بحران انسانی گسترده کافی نیست.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ارائه خدمات اضافه‌تر و آنچه او «کمک‌های بشردوستان پلاس» نامید را برای حمایت مستقیم از مردم افغانستان حیاتی دانست.

بورل افزوده است: «ما امروز تصمیم‌ گرفتیم تا رویکرد هماهنگی را درقبال حمایت مستقیم از ملت افغانستان برای جلوگیری از بروز فاجعه انسانی در این کشور، ضمن عدم شناسایی طالبان در پیش‌ بگیریم.»

بورل عنوان کرده که این کمک‌ها از طریق شرکای چندجانبه اتحادیه اروپا ارائه می‌شود.

نشست وزرای توسعه اروپا، در حالی برگزار شده که امروز قرار است که رهبران گروه ۲۰ نیز برای بررسی وضعیت افغانستان و بحران مالی فزاینده کشور جلسه فوق‌العاده برگزار کنند.

در همین حال آنتونیو گوترش؛ دبیر کل سازمان ملل از جامعه بین‌المللی خواسته تا با تزریق نقدینگی به این کشور از سقوط اقتصادی آن جلوگیری کنند. او گفته باید راه‌هایی پیدا شود که در چارچوب قوانین بین المللی این نقدینگی به اقتصاد افغانستان برسد.

Leave a reply