ایران: به مرزهای ما مراجعه نکنید

0
82

تلویزیون باغی: احمد وحیدی؛ وزیر داخله ایران از پناهجویان افغان خواسته‌است به مرزهای این کشور مراجعه نکنند «چون امکان پذیرش مهاجر کم است».

به گزارش رسانه‌های ایرانی، وحیدی دوشنبه‌شب (۱۹ میزان) به خبرنگاران گفت: «مهاجران افغان به طور طبیعی به سمت ایران می‌آیند؛ اما خواهش ما این است که به مرز مراجعه نکنند.»

احمد وحیدی، وزیر داخله ایران افزوده‌است که نیروی امنیتی ایران زمینه را برای «بازگشت مهاجران افغان که به مرز آمده‌اند فراهم می‌کنند».

آقای وحیدی در عین حال، آمار دقیقی از مهاجران افغان ارائه نداد و گفت تعدادی از آن‌ها به سمت ایران آمدند و دوباره بازگشتند.

روزانه هزاران نفر در تلاش برای فرار از کشور از مرز ولایت نیمروز خود را به شکل قاچاق به خاک ایران می‌رسانند؛ اما ایران آن‌ها را دوباره بازمی‌گرداند.

برخی از پناهجویان از برخورد خشونت‌بار، تحقیر، توهین و شکنجه نظامیان ایرانی در جریان عملیات بازداشت و اخراج، شاکی‌ هستند.

موج مهاجرت از کشور با سقوط دولت و افزایش بیکاری و بدترشدن وضعیت اقتصادی آغاز شد.

وزیر داخله ایران در حالی پناهجویان افغان را از مراجعه به مرزهای کشور برحذر می‌دارد که در پی بروز بحران سیاسی در کشور، سازمان ملل از کشورهای همسایه افغانستان خواست مرزهای‌شان را به روی پناهجویان باز کنند.

Leave a reply