سرپرست وزیر دولت در امور رسیده‌گی به حوادث با معاون جامعه بشری سازمان ملل متحد در افغانستان دیدار و گفتگو نمود.

0
104

سرپرست وزیر دولت در امور رسیده‌گی به حوادث با معاون جامعه بشری سازمان ملل متحد در افغانستان دیدار و گفتگو نمود.

5 جنوري 2023

ملا محمد عباس آخند، وزیر دولت در امور رسیده‌گی به حوادث، با فران ایکیویزا، معاون جامعه بشری در افغانستان، داکتر یومیکو تاکاشیما، معاون رییس کمشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده‌گان در افغانستان، کارن کوتس، افسر سیاسی یوناما در افغانستان، میکیی، نماینده اوچا و حمید الله نماینده موسسه اکبر، دیدار و روی بازگشت کارکنان زن به کار در موسسات بحث کردند.

 

در این دیدار فران ایکیویزا، بر ضروت حضور زنان در موسسات امداد رسان صحبت کرده و گفت که مکتوبی که وزارت اقتصاد در مورد منع حضور زنان در نهادها صادر کرده، کار های ما را بسیار به مشکل مواجه کرده است.

 

وی بیان کرد که 30 الی 40 فیصد کارکنان این نهاد ها را زنان تشکیل می‌دهد که اگر در تیم‌های ما این زنان نباشد ما چگونه می‌توانیم که 11.8 میلیون زنان و اطفال نیازمند به کمک بشری، دسترسی داشته باشیم و با آنان در قسمت تهیه غذا و سرپناه کمک کنیم.

 

معاون جامعه بشری سازمان ملل، همچنان گفت که با توجه به فصل سرما، ما بسیار وقت کم داریم و نمی‌توانیم با ظرفیت پراگنده به کمک‌های خود به زنان و اطفال ادامه بدهیم و ما از شما می‌خواهیم که در قسمت رفع این مشکل با ما کمک کنید.

 

در همین حال، معاون رییس کمشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده‌گان و حمیدالله، نماینده موسسه اکبر، بر ضرورت حضور زنان در نهاد های کمک رسان تاکید کرده و از وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث خواستند تا در این قسمت همکار آنان باشد.

 

در این نشست که مولوی عبدالرحمن زاهد رییس عمومی مالی و اداری وزارت نیز حضورت داشن، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث گفت که ما یک وزارت کاملا غیر سیاسی هستیم و برای متضررین و ضعیف‌ترین قشر جامعه کمک می‌کنیم و تصمیم وزارت اقتصاد تصمیم حکومت است و من در آن قسمت تصمیم گیر نیستم؛ اما تلاش خویش را در قسمت حل مشکلات پیش‌آمده خواهم نمود.

 

وی همچنان خاطر نشان کرد که این تصمیم مطابق شریعت و فرهنگ مردم افغانستان گرفته شده است و 500 هزار مجاهد معیوب تقاضای تطبیق آن را دارند و در صورت که امکان داشته باشد باید این کارکنان با یک محرم شرعی ایفای وظیفه نمایند.

خبرها مرتبط به این

وزارت امور مهاجرین: در ولایتهای پروان و بامیان نزدیک برای 3000 خانواده کمک نقدی و البسه توزیع شد.

 

ملا محمد عباس آخند، تعهد سپرد که در قسمت حل مشکلات پیش‌آمده در دفاتر سازمان ملل متحد و موسسات امداد رسان همکاری خواهم نمود.

Leave a reply