عبدالله عبدالله ‘کشتار غیر نظامیان’ در پنجشیر، بغلان و تخار توسط طالبان را محکوم کرد

0
44

تلویزیون باغی: عبدالله عبدالله، رییس پیشین شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، روز جمعه ۱۳ می (۲۳ ثور) گفت که طالبان در سه ولایت آن کشور دست به کشتار و شکنجه غیر نظامیان زده و آنرا محکوم کرده است.

آقای عبدالله که در خارج از افغانستان به سر می برد در یک پیام فیسبوک خود همچنین نوشته است که بیشتر غیر نظامیان در ولایت پنجشیر، ولسوالی های سه گانه اندراب ، خوست و فرنگ و ولایت تخار صورت گرفته است، اقدامی که به گفته این مقام پیشین افغانستان، موجب “تنش قومی” در آن کشور می شود.

این نخستین بار است که آقای عبدالله پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان عملکرد این گروه را محکوم کرده است. اما گروه طالبان تا حال در مورد این اظهارات عبدالله تبصره نکرده است.

نیروهای “جبههٔ‌ مقاومت ملی افغانستان” به رهبری احمد مسعود در هفته های اخیر از درگیری با گروه طالبان در ولایت پنجشیر، ولسوالی های سه گانهٔ اندراب ولایت بغلان،‌ خوست و فرنگ و ولسوالی ورسج ولایت تخار خبر داده اند.

اعضای جبههٔ مقاومت ملی افغانستان ضمن تایید تلفات بر جنجگویان اش، ادعا کرده است که در این درگیری ها ده ها جنگجوی طالبان کشته و زخمی شده اند، ادعایی که از سوی طالبان رد شده است.

دریافت خروج پس از هشت ماه؛ عبدالله عبدالله به دهلی جدید رفت

Leave a reply