۲۰ سرمایه‌گذار افغان از سوی ایران تابعیت به دست آوردند

0
62

تلویزیون باغی: رسانه‌های ایرانی به نقل از معاون وزارت خارجه این کشور خبر داده اند که ایران به ۲۰ تن از تاجران افغانستان که مراحل قانونی تابعیت ایران را طی کرده بودند، شهروندی داده شده است.

خبرگزاری‌های دولتی فارس و ایرنا روز سه شنبه به نقل از معاون وزارت خارجه این کشور گزارش دادند که ایران به ۲۰ تن از سرمایه گذاران افغانستان تابعیت داده است.

علیرضا بیکدلی، معاون امور قونسلی و امور مجلس وزارت امور خارجه ایران در مراسم اهدای تابعیت به این سرمایه گذاران افغانستان گفته است که با توجه به مشترکات دینی، فرهنگی و تاریخی، اعطای تابعیت به شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای سرمایه گذاران کمک خواهد کرد.

او گفته که با در نظر داشت فعالیت‌های اقتصادی موفق این سرمایه‌گذاران در ایران به آن‌ها تابعیت داده شده است: «شناسایی و سازماندهی اتباع خارجی توسط وزارت کشور (داخله) در حال انجام است و در قالب این طرح تلاش برای شناسایی نخبگان و استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای آنها نیز بهبود خواهد یافت.»

این مقام وزارت خارجه ایران تاکید کرده است که از فعالیت‌های سرمایه گذاران و کارآفرینان موفق در ایران حمایت جدی صورت خواهد گرفت.

ایران یکی از کشورهایی است که سخت‌ترین شرایط را برای اعطای تابعیت دارد و مهاجران افغان در این کشور شکایت دارند که حتی آن‌هایی که در ایران متولد شده اند نیز تابعیت به دست آورده نمی‌توانند و از بسیاری خدمات اساسی محروم اند.

بازداشت و زندانی شدن نزدیک به چهار هزار مهاجر در ایران

Leave a reply