۳۰۰۰ نفر در اوکرایین به دلیل کمبود امکانات درمانی جان باخته اند_ سازمان جهانی صحت

0
48

تلویزیون باغی: طبق برآورد سازمان جهانی صحت دست کم ۳۰۰۰ نفر در اوکرایین به دلیل عدم دسترسی به امکانات درمانی جان باخته اند. به گفته ناظران سازمان ملل، شمار قربانیان ملکی در اوکرایین بیشتر از آمار رسمی است.

چنانچه سازمان جهانی صحت «دبیلو اچ او» برآورد کرده است، در اوکرایین حداقل سه هزار نفر به این دلیل جان باخته اند که دسترسی به امکانات درمان بیماری‌های مزمن نداشته اند.

هنس هنری کلوگه، مدیر بخش اروپا در سازمان جهانی صحت اعلام کرده است که  ۴۰ درصد خانواده‌ها دست کم یک عضو دارند که دارو و درمان درازمدت نیاز دارند. او به گونه مثال از بیماری‌های ایدز و سرطان نام برده است.

از آنجایی که که دیگر امکان دسترسی به مراقبت های کافی برای چنین بیمارانی ممکن نبوده است آنها تسلیم بیماری های شان شده اند.  به گفته کلوگه این تا کنون حداقل ۳۰۰۰ مورد مرگ های زودرس قابل اجتناب را در پی داشته است.

کلوگه گفته است که علاوه بر این حدود ۲۰۰ حمله بر تاسیسات صحی این کشور مستند شده است. به گفته او در حال حاضر تنها تعداد کمی از شفاخانه‌ها فعالیت دارند.

بر بنیاد معلومات ناظران سازمان ملل متحد در اوکرایین غیرنظامیان بیشتری نسبت به آنچه که به صورت رسمی گزارش شده، کشته شده اند. بنا بر آمار رسمی تا کنون ۳۳۸۱ فرد ملکی در جنگ در اوکرایین کشته شده اند.

زیلینسکی خواستار کمک بیشتر اروپا به اوکراین شد

Leave a reply